Drugi primer ptičje gripe pri labodu grbcu

Drugi primer ptičje gripe pri labodu grbcu

Perutnarstvo, Obvestila za javnost, Kmetijstvo, Obvestila  | 
Drugi primer ptičje gripe pri labodu grbcu

Uprava za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin (UVHVVR) obvešča rejce perutnine in ptic v ujetništvu o novem primeru visoko patogene aviarne influence - potrjena je bila pri labodu grbcu. Gre za drugi primer v občini Piran.

Nacionalni veterinarski inštitut je UVHVVR obvestil o pozitivnih rezultatih preiskav na visoko patogeno aviarno influenco (HPAI) H5N1 pri labodu grbcu, že drugem v občini Piran.

Za zmanjšanje tveganja za prenos virusa s prostoživečih ptic na perutnino ostajajo v veljavi priporočila za celotno Slovenijo, ki jih je 21. oktobra lani sprejelo Državno središče za nadzor bolezni.

Rejce perutnine in ptic v ujetništvu pozivamo, da v primeru, ko opazijo katerega od naslednjih znakov, o tem takoj obvestijo svojega veterinarja:

  • zmanjšana poraba krme in vode za več kot 20 odstotkov,
  • padec nesnosti za več kot 5 odstotkov, ki traja že več kot dva dni,
  • povišan dnevni pogin za več kot 3-krat od pričakovanega,
  • pojav kliničnih znakov (ravnodušnost, nasršenost perja, zmanjšano oziroma neobičajno oglašanje, kihanje, kašljanje, izcedek iz nosnic, otekline podkožja, tekoči in zeleno ali belo obarvani iztrebki; lahko se pojavijo tudi živčne motnje (tresenje in zavijanje glave in vratu, krči, nekoordinirano gibanje, živali težko stojijo, so neaktivne, imajo spuščene peruti) ali posmrtnih sprememb, ki kažejo na aviarno influenco.

*           *           *

Dodatne informacije o aviarni influenci

Vir: MKGP

Nazaj

Prihajajoči dogodki

Trženje in promocija

Podeželje v mestu Ljubljana 11. maj

11. 05. 2024 ob 08:00

Pogačarjev trg, Ljubljana

V Kmetijsko gozdarski zbornici Slovenije dogodke Podeželje v mestu že od leta 2005 pripravljamo z željo, da se gospodarji kmetij predstavijo prebivalcem in obiskovalcem Ljubljane. Sporočilnost ponudbe s kmetij, njen odnos do okolja in tradicije ter njena kulturna in družinska identiteta je to, kar zanima in ceni sodoben potrošnik. Vabimo k sodelovanju!