3. seja Sveta za promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov
Ekološko kmetijstvo, Prireja mleka, Govedoreja, Sadjarstvo, Predelava živil živalskega izvora, Predelava živil rastlinskega izvora, Trženje in promocija, Živinoreja, Dopolnilne dejavnosti |Danes je potekala seja Sveta za promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov na kateri so se seznanili s končnim poročilom izvajanja 3-letega programa promocije v sektorju sadja ter s trenutnim stanjem promocije v sektorjih mleka in mesa ter z informacijo o načrtovani promociji shem kakovosti v letošnjem letu.
Člani sveta so se seznanili s končnim poročilom izvajanja 3-letega programa promocije v sektorju sadja za obdobje 2018 - 2020, ki je zajemalo splošno promocijo lokalnega sadja ter sheme kakovosti »izbrana kakovost - Slovenija« za sektor sadja. Za omenjeno 3-letno kampanjo sadja je bilo namenjenih 848.758,90 evrov, ki je bila izvedena v petih komunikacijskih valovih. Od tega je bilo 71% sredstev iz naslova integralnega proračuna, ter 29 % iz namenskih sredstev sektorja. Največji del sredstev je bil namenjen za zakup medijev, in sicer za TV kanale (51,2%), ostalo pa za radijsko oglaševanje, zunanje oglaševanje, splet in oglaševanje v tiskanih medijih. Po rezultatih merjenja uspešnosti je kampanja dosegla oziroma presegla svoj namen. Za novo programsko obdobje 2021-2023 je program promocije sadja priglašen pri Evropski komisiji, v višini 630.000 evrov. Od novembra 2022 do novembra 2024 se načrtuje priliv prispevka sektorja v višini 179.000 evrov, proračunski del integralnih sredstev pa ministrstvo planira v višini 315.000 evrov.
Svet se je seznanil tudi s trenutnim stanjem promocije v sektorjih mleka in mesa. Za promocijo v sektorju mleka je za obdobje 2021- 2023 predvidena poraba 725.406,00 evrov, od tega 52% iz proračuna, ostalo iz naslova prispevka sektorja. V sektorju mesa je za promocijsko obdobje 2021- 2023 predvidenih 1.369.713,28 evrov od tega 43,52% iz proračuna, ostalo iz naslova prispevka sektorja. V tem mesecu se začenja pomladni val promocije mleka (v vrednosti 200.000 evrov) in mesa (v vrednosti 344.000 evrov). V pripravi je tudi že tretji zakup medijskega prostora za letošnjo jesen v predvideni višini 255.000 evrov. Od 25. marca so 25. novembra poteka oglaševanje mesa z znakom »izbrana kakovost Slovenija« tudi na avtobusih v Ljubljani in Mariboru.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano pripravlja tudi javno naročilo za izbor izvajalca promocije v sektorju HORECA (HOteli-REstavracije-CAtering) za jesen 2022, s ciljem povečati ponudbo lokalnega mesa v tem segmentu.
Svet je obravnaval predlog in potrdil nove člane, ki jih v sektorske odbore predlaga Zveza društev ekoloških kmetij Slovenije po Zakonu o promociji.
Na koncu se je svet seznanil z informacijo o načrtovani promociji shem kakovosti po Zakonu o kmetijstvu, ki se bo izvajala letos jeseni in spomladi 2023. To so: shema EKO, Zaščitena geografska označba, Zaščitena tradicionalna posebnost in Zaščitena označba porekla. Skupno bo za sheme kakovosti od letošnje jeseni do pomladi 2023 namenjeno 550.000 evrov.
Svet za promocijo v okviru Zakona o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov sestavljajo: Roman Žveglič (Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije – KGZS) – predsednik sveta, Danilo Potokar (KGZS), dr. Tatjana Zagorc (Gospodarska zbornica Slovenije - Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij / GZS – ZKŽP), mag. Anita Jakuš, (GZS - ZKŽP), Toni Balažič (GZS - ZKŽP), Alenka Marjetič Žnider (Zadružna zveza Slovenije), Ana Le Marechal Kolar n Jožica Župec (obe Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano).
Vir: MKGP