Kmetijska zagonska delavnica
Trženje in promocija, Izobraževanje |Udeleženci kmetijske zagonske delavnice na KGZS
V zadnjih letih je vedno več govora o startup podjetjih oziroma t.im. zagonskih (novoustanovljenih) podjetjih, ki z natančno zasnovano strategijo skušajo prodreti na trg s svojo inovativno idejo ali produktom. Dejstvo je, da živimo v dobi podjetništva, saj je razvoj nove tehnologije (računalniški programi, svetovni splet,…) povečal možnosti za inoviranje in poenostavil zagon podjetij. Tudi v okviru kmetijstva se razvijajo novi produkti, s katerimi se kmetje prilagajajo tako zahtevam okolja kakor tudi družbe, ki čedalje bolj išče domače, drugačne, trajnostno naravnane proizvode in storitve. Kmetje postajajo zelo inovativni in imajo številne ideje, a tako kot v podjetništvu, tudi v kmetijstvu vsaka ideja, četudi dobra, ne pade vedno na plodna tla. Najpogosteje je vzrok predvsem v pomanjkanju podjetniških znanj, strokovne podpore in ustreznih povezav (mreženja) s ključnimi akterji. Tega in še mnogo več so se kmetje in kmetijski svetovalci pod mentorstvom poslovnega trenerja Tomaža Stritarja imeli priložnost naučiti na kmetijski startup delavnici, ki je potekala 9. in 10. novembra v prostorih KGZS.
Nove poslovne ideje
Dvodnevne startup delavnice so se udeležili štirje kmetje, vsak s svojo poslovno idejo. Vsakemu od kmetov se je pridružilo 4-5 kmetijskih svetovalcev z različnih področij svetovalnega dela. Udeleženci so se seznanili s pravili vitkega poslovnega modeliranja, definiranjem problema, ki ga novi produkt ali storitev rešuje, definiranjem končnih porabnikov (kupcev) ter oblikovanjem in testiranjem prototipa še preden se le-tega ponudi na trgu. Pomembno je namreč ugotoviti ali je ideja sploh dobra, ali bo všeč kupcem, kakšno rešitev za kupce pravzaprav predstavlja in kako ta problem rešujejo sedaj. Seveda pa je končni produkt potrebno tudi ustrezno predstaviti ciljni javnosti (lansirati), o čemer je veliko povedal marketinški strokovnjak Tim Berce.
Drugi dan delavnice se je odvijalo tekmovanje za najboljšo idejo. Vsak od udeleženih kmetov je s pomočjo svetovalcev pripravil svoj 4-minutni govorni nastop (pitch), s katerim je poskušal o svojem produktu prepričati strokovno komisijo, ki se je prelevila v vlogo potencialnih bodočih investitorjev. Kako izdelati kratek, prepričljiv in jasen nastop je udeležencem predstavila strokovnjakinja za javno nastopanje Annamaria Prezelj. Strokovno žirijo so sestavljali Darja Pipan (organizatorka dogodka ter vodja službe za podjetništvo in knjigovodstvo na KGZS), mag. Martin Nose (vodja službe za ekonomiko kmetijstva na KGZS) ter Petra Šubic (urednica projekta Agrobiznis pri Časniku Finance). Vse štiri ideje so bile izredno dobro predstavljene in z vztrajnostjo v bodoče imajo tudi velik potencial za uspeh. Na koncu je zmagala ideja, ki je navdušila z izvirnim pristopom uporabe odpadnega materiala za izdelavo okolju prijaznega sredstva za gnojenje in varstvo rastlin.
Drugačen pristop
Kmetijski svetovalci so na delavnici pridobili pomembna znanja, ki jih bodo lahko prenesli na kmete ter jih ustrezno usmerjali in motivirali, da bodo svoje ideje hitreje in lažje spremenili v posel. Udeleženi kmetje pa so bili navdušeni nad drugačnim pristopom do ideje, s katerim hitro postane jasno ali si na pravi poti ali ne in kako pomembno je v dokončno oblikovanje ideje vključiti potencialne kupce. Zelo dobrodošla je bila tudi informacija kam oziroma na koga se lahko obrnejo po finančno podporo za realizacijo poslovnih idej: Silicijevi vrtički (investicijski sklad), Poslovni angeli (klub investitorjev); Startup.si (neodvisna odprta platforma slovenskega startup ekosistema); PODIM konferenca; Poslovni klub Kamnik; RSG kapital (investicijsko podjetje); Tiko Pro (razpisi); South Central Ventures (investicijsko podjetje).
Če imate tudi vi poslovno idejo, vam predlagamo, da se na vašem KGZS-zavodu pozanimate, kako bi vam lahko pomagali pri njenem razvoju.