Slovensko mleko nas povezuje
JSKS, Zbornica svetuje, Prireja mleka, Trženje in promocija, Gospodarjenje |Foto Pexels
Na Kmetijsko gozdarski zbornici Slovenije pozdravljamo akcijo slovenskih mlekarn in trgovcev pod sloganom Slovensko mleko nas povezuje.
Z njo še posebej nagovarjajo potrošnike, ki s poseganjem po slovenskih mlečnih izdelkih lahko pomembno prispevajo k stabilnosti mlečnega sektorja.
Ključne besede: mleko, mlekarska veriga
Največje slovenske mlekarne opozarjajo, da je pojav pandemije COVID-19, ki je med drugim povzročil izvozno negotovost, zelo vplival na stabilnost slovenske mlečne verige. Ta se odraža v viških mleka, ki negativno vplivajo na vse člene v mlečni verigi, še posebej na slovenskega kmeta.
Akcija posebej nagovarjajo potrošnike, ki s poseganjem po slovenskih mlečnih izdelkih lahko doprinesejo k stabilnosti mlečnega sektorja. Ko potrošnik poseže po domačem izdelku, podpre našega kmeta in delovna mesta v slovenskih podjetjih.
Pobudniki akcije poudarjajo, da je mlečna kriza zaradi pandemije COVID-19 povzročila, da se z viški mleka srečujemo po vsej Evropi. V tako zahtevnem in nepredvidljivem obdobju je pomembno, da vsi deležniki v verigi preskrbe s hrano stopijo skupaj.
V Sloveniji smo pri mleku visoko samooskrbni in imamo vse člene verige. Izjemno pomembno vlogo imajo potrošniki, zato si moramo prizadevati za krepitev razumevanja, zakaj je za celotno družbo koristno posegati po slovenskih mlečnih izdelkih. Če potrošnik kupi domač mlečni izdelek, podpre delo domačega kmeta in gospodarstva.
Namen pobude ob mesecu slovenskega mleka je zato ozaveščanje potrošnikov o njihovi vlogi pri zagotavljanju stabilnosti slovenske mlečne verige.
Mlekarne in trgovci se pobudi pridružujejo tako, da bodo nabor priljubljenih izdelkov ponujali po znižanih cenah, hkrati si bodo prizadevali za dvig ozaveščenosti prebivalstva.
V maju tako s skupnim sporočilom nastopajo Ljubljanske mlekarne, Mlekarna Celeia, Pomurske mlekarne, Mlekarna Planika in Mlekarna Krepko, pri izvedbi pa se jim pridružujejo Mercator, Spar, Tuš, Hofer, Trgovine Jager in drugi sodelujoči trgovci.
Vsakdanja prepletenost Slovencev z mlekom in mlečnimi izdelki je del naše kulture, enako kot posluh za sočloveka in ljudi v stiski. Včasih se niti ne zavemo, da lahko s tako majhnimi dejanji, kot je izbira slovenskega mleka, nekomu rešimo posel in olajšamo vsakdanje skrbi.